tisdag, juni 09, 2009

pappersmassa

Igår kom en människa förbi och frågade ut i luften om vi sett faxen.
Vi ba; eh, har du kollat på tekniska museet?

Jag förundras fortfarande över att folk som jobbar på teknikbolag fortfarande använder sig av fax och personsökare. Eller att dom mailar nån, går till den personen och frågar; du, fick du mitt mail? Det är som ganska så mycket igår att behöva kolla av om mailet kom fram.
En annan sak som jag inte blir klok på är varför det fortfarande finns små utrymmen som kallas 'kontorsförråd'. Där inne finns mängder av kollegieblock, pennor, gem och pappersmappar i alla former och färger. Dessutom ligger det också tipp-ex och korrekturstape för papper. Det enda som fattas är dom där små färgbanden till skrivmaskinen. Det och karbonpapper, så man slipper använda kopiatorn.

Vad är grejen med att hålla fast vid allt det där egentligen. Ett teknikbolag borde lära sina anställda att använda datorn till allt. På mitt förra jobb fick jag till och med skäll för att jag använde telefonen till mina anteckningar. Dom ba;
-Tog du inte med dig ett block??
-Nä, jag antecknar ju i telefonen..
-Du ska anteckna i ett block.

Nämen hörrni, nu ska jag gå till vårt kontorsförråd och kolla om dom har plastark till overheaden. Jag ska ha en stor presentation imorgon och vill ju verka proffsigt förberedd. Jag ska lägga dom i en sån där fin färgad plastficka.

2 kommentarer:

Polkadot:: sa...

Jag hoppas du inte skriver ut oh på skrivaren, utan använder pennor i olika färger.

Så att det blir tydligt.

Medelklassman sa...

OH-pennor is the shit.

Ska ner till Svanströms idag och köpa på mig en bigpack.




Näääääääääääääääääääääääää....