torsdag, oktober 08, 2009

vs världen

Det finns egentligen bara en sak som verkligen retar mig. Alltså så där så att jag bli arg arg arg och kan hålla hatfulla monologer i timmar.
Det är att bli hindrad i min momentum av något eller någon.
På mitt jobb har vi flextid och ett passersystem som registrerar jävligt noga när man kommer och går. Vi snackar hundradelar här då. Nä, men det gör vi inte, men ni fattar. Det är noga som fan.

Imorse; Tåg försenat i trettio minuter. Buss försenad fem minuter. Väl framme på byteshållplatsen så kommer det ingen buss på tio minuter. När den väl kommer så åker den fel jävla väg vilket betyder ytterligare fem minuter sent.
Och det är ungefär här som ni andra flexlösa tidsslackers kan hurra högt. Eftersom jag har flextid så blev nämligen det där minustid på mitt konto. Minustid som jag har haft jävligt tråkigt att få ihop till plus. Plustid som jag tänkte ta ut på fredag och gå en hel jävla timme tidigare.
Men nu stal kukarna på SL trettio minuter av den tiden. Och det finns inget sätt i världen som jag får tillbaka det på annat än att jobba ihop skiten igen.
Tack så jävla mycket era satans slapptaskar på SL.
Och som grädde på kattbajset så kan man ju säga att jag ju faktiskt i princip jobbat åt SL under den här tiden. Dom har ju fått min flextid liksom.

Jag ska fan köpa en bil.

1 kommentar:

Medelklassman sa...

Time is money. Money is a car.

Köp.