onsdag, januari 06, 2010

fina saker?

Kan det vara så att en av dom finaste saker man kan göra är att laga riktigt god mat till den man tycker om?
Jag vet inte, men det kvalar väl allafall in på top fem gissar jag.

Och nu vill jag ha någon att laga mat till. Nån jag kan lägga upp fint på tallriken och servera vid bordet. Kanske berätta vad jag lagt i och säga att jag kryddat med kärlek. Och hon äter och kanske tycker hon att det är supergott och jag känner mig som en bra människa som gjort något som min flicka tycker om.
Är det för egoistiskt?

Det här är svåra frågor. Just nu vill jag nog bara grina för att ingen fick smaka min supergoda gryta jag gjorde idag.
Får väl ta med den till tjockisarna på jobbet imorgon. Pft! Som att dom skulle uppskatta min kärleksfulla gryta med rotselleri, chunky champinjoner, vitlök, vin och finaste högreven i stada. Think not.

Imorgon blir det chilichipotlegryta med lime. Kanske ska jag bjuda in grannen..

Inga kommentarer: