måndag, mars 29, 2010

things that make me go grr

När människor jag inte känner börjar mail eller annan kommunikation med mitt namn. Jag vill nästan skrika/säga till dom. Det är som att det sitter en knapp i huvudet som slår av/till när det här händer. Sen blir allt liksom svart/rött och kroppen liksom börjar skaka och nån lämnar över alla beslut till reptilhjärnan.
Och när någon som står mig nära gör det där, ja då vill jag nästan döda. Tips till framtida flickvän typ. Do and don't och sånt där.
Ett alternativ skulle naturligtvis vara att jag skärpte till mig lite och tog reda på varför och allt sånt där mög. Men hey, jag kanske vill ha kvar nån dålig egenskap liksom. Man vill ju inte bli för perfekt.

En annan sak är när saker inte fungerar. Hatar när mekanik och elektronik bara bestämmer sig för att lägga av. Man ba; Vad hände nuuudå? Men det involverar ju inte så mycket andra människor så det kan jag kontrollera lite bättre. Problemet med interaktionen med andra är ju att dom alltid bestämmer sig för att göra saker värre, till exempel genom att säga nåt eller bara titta konstigt på en. Ja ba; Sluta stirra rå! (använder mest vokaler när jag säger det).
Eller så vill dom kramas när jag är arg. Ja ba LÅTBLIMIGNÄRJAGÄRARG, jag tål inte dina händer på min kropp! Det finns fan inget mer kränkande än nån som kramar en när man är arg. Grr

ja, det var lite om det då. Nu ska jag fika/jobba.

2 kommentarer:

Linn sa...

Yessir. Håller med helt. Själv kör jag på det mer avslappnade dude. Eller yo. Eller hörru. Eller helt enkelt bara mitt i en mening. Får man det då?

.perpotator sa...

det funkar.