torsdag, maj 27, 2010

kultur

Så. Jag var på fotografiska dårå. Det var ju hiskeligt fint och sjukhusaktigt. Dyra böcker i rader och så. Bäst var ju Vee Speers så klart. Fröken Leibovitz var ju förträfflig med. Men Annie, varför är det så mycket bilder på familjesöndagar vid stranden. Jag kanske är tråkig men jag tycker verkligen inte att det är kul att titta på. Och det är ju baaaara svart-vitt. Visst, några färgfoton fanns det ju, men på det stora hela så mest ofärgat. Jag tycker att det är lite tråkigt med. Svart-vitt är dåtidens nutidens polaroidappfoto som alla gör.
I butiken hittade jag en hel bok med bilder av Loretta Lux, min absoluta favoritfotograf. Jag var tvungen att hålla i den flera gånger och i smyg så luktade jag lite på sidorna. Det var som att den kunde bo hemma hos mig utan problem. Jag ska önska mig den i födelsedagspresent. Det är ju så sällan jag gör det nu för tiden.
Önskar mig saker alltså.

Inga kommentarer: