onsdag, december 15, 2010

besvikeeeeen!

Ja, igår då, då kollade vi på en lägenhet.

Det är nästan så att jag inte kan skriva om det här nu för smärtan är fortfarande för nära för mig. Men jag måste nog ändå få det ur mig så jag kanske kan få lugn och ro.

Det var nämligen så att när vi klev in i lägenheten så upptäcker jag att hyresvärden lagt ut fel ritning på internet. Den jag sett på internet hade två, jag säger igen; TVÅ balkonger. Den jag nu stod i hade bara en!! En balkong bara! Fattar ni kanske hur dåligt jag mådde när jag upptäckte det.

Jag har inte hanterat en sån besvikelse på länge faktiskt. Här skulle vi ha två balkonger, ett måste när man faktiskt tänker efter. Så är det bara en.

J tog det mycket bättre än jag kan jag säga. Som tur är håller min rumskollega med mig. Han säger att det är nära nog en rättighet att ha två balkonger faktiskt. Själv är jag fortfarande både uppskakad och känner mig lite kränkt av den behandling jag fått av Bostadsbolaget. Jag menar, dom lägger ut fel ritning och sen får man inte ens ett förlåt av dom. Nu ska jag behöva må så här alltså?

Idag ska jag fundera på om jag ska kräva nån slags kompensation för det lidande dom orsakat mig. Jag måste också planera om en massa. Hur ska jag kunna leva med vetskapen att jag kunde haft två balkonger. Ja hur ska jag kunna leva vidare med bara en balkong, det undrar jag nu.

Jag har gjort en illustration så att ni kan leva er in i min smärta och mitt katastroftänk.


Före

Efter

A, ni fattar kanske.

Inga kommentarer: