tisdag, februari 09, 2010

vardags-cp

Hörrni, dom här som alltid ska öppna alla fönster till föreläsningslokalen/konferens/mötesrummet och envisas med att det "ska vädras" under fikarasten, alternativt "släppa in lite frisk luft/syre".
Dom är ju inte lite whacko, visst?.
Varför måste frisk luft/lite syre vara lika med isande och svinkall vinterkyla, det undrar jag.
Det är också samma människor som kallar nordanvinden för "uppfriskande". Jag misstänker att dom tror att det är bättre för kroppen eller att kall luft innehåller mer syre. Säkert nåt dom läst i läkartidningen (Aftonbladet).

Överraskande nog är det samma människor som jag kallar för knäppisar tyst för mig själv.

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

It's funny cause it's true!

Linn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linn sa...

först tänkte jag skriva 'vem gör så längre?'. Sen kom jag på att jag gjorde det själv idag i mitt eget hem. Skyller på att jag har varit sjuk och i bacillskräck städade jag lägenheten, tvättade å bytte sängkläder och eftersom jag lärt mig städa av mamma så hör vädring till. Hon gick på hushållsskola(insert laugh here) så hon borde veta va.

Linn sa...

men å. Det blev dubbelt och min telefon är inte fancy nog att finlira på ta bort-knappen. Sorry.

Polkadot:: sa...

Japp. Måndag morgon. Lunch på kontoret som har dåligt reglerad värme, följdaktligen för kallt på vinter och för varmt på sommar:

Jag: Herregud vad kallt det är! *knäcker ut stelfrusna fingrar för att greppa gaffeln*

Ägare av skrivbord närmast lunchborden: Ja, jag vädrar lite, vi behövde lite luft.
Jag: *passivt aggresiv*