onsdag, november 21, 2012

film vs irl

Vi kollar på rätt många tv-serier, jag och frun (ja, jag har gift mig också). En sak som händer ofta på film, det är att det föds barn.
Så här går det till när man föder barn på film:

Alternativ 1.
Hon som är med barn börjar få kraftiga värkar efter att ha gjort något ansträngande, som till exempel gå upp för en trappa eller kanske grälat med sin man/mamma/kompis.

Barnet kommer ut i bilen på väg till BB.


Alternativ 2.
Vattnet går. Det plaskar ut ungefär en liter på golvet och alla ser förskräckta ut.

Dom åker in på BB och efter tre värkar så kommer ungen ut.


Det kan jag säga, att så går det inte till allafall. Och man undrar varför det framställs så på film egentligen. (Jajaja, jag fattar att det är för att dramatisera, ok. Men ändå.)

Inga kommentarer: