torsdag, oktober 25, 2007

min förra nya kompis

Innan sommaren fick jag en ny kompis. En sån där bra som man kan få ibland, alltför sällan. Vi har jobbat på samma jobb länge och började inte prata förrän ganska sent. Gemensamma intressen och hjärteproblem bygger bra relationer. Inte bara till det motsatta könet. Trots allt så handlar kärlek om medlidande. Vi åkte till Paris ihop för att gå på konsert, det slutade med att vi promenerade gata upp och gata ner. Ständigt nya saker att prata om. Inget gnäll om att jag vill inte göra det och jag gillar inte sånt. Inte från nån av oss. Kanske var det det nya som gjorde att vi höll lite i våra viljor. Kanske är det så att vi gjorde varandra ett bra resesällskap. Han är en sån som skickar saknar-sms och säger saker från hjärtat. En sån man kramar när man ses.
För nån dag sen fyllde han år och det var det första jag tänkte på när jag vaknade. Jag vred huvudet för att sova en snoozeperiod men ångrade mig och skickade ett sms klockan sju på morgonen.
Ibland önskar jag att jag var en sån där kompis åt honom som jag vill ha. En sån som ringer flera gånger i veckan och som lägger pengar och tid på att åka och hälsa på.
Han flyttade nämligen till en annan stad och skaffade inte bara färre pengar, utan också en flicka. Det sätter några käppar i Pariserhjulet, men jag tänker ändå att det kanske rullar vidare nån gång i framtiden. Jag är också glad att han valde den andra flickan. Den som jag tyckte skulle vara nummer två, jag vet inte varför egentligen. Det är ju helt uppenbart att han gjort rätt val. Nu är hon hans nummer ett och jag ser att han är lycklig. Ibland är jag arg för att han flyttade och lämnade mig. Trots allt så är det ovanligt med nya vänner som är bra. Vi ringer ibland och har en lång uppdatering och sina unga år till trots har han djupa insikter om livet och dessutom hjärtat på rätt plats.
Jag vet inte vad jag vill säga med den här texten. Kanske att jag saknar honom och vill att han ska veta att jag tänker på honom nästan varje dag. Jag läser bloggen och ser att han mår bra.
Så mayday. Jag har lagt undan resekassa och kommer gärna och hälsar på när du har några dagar över, men jag förstår också att du kanske hellre vill spendera dom med flickan. Det skulle jag gjort med.

Jag fick allafall en ny kompis att vara med nu när du flyttat. Det är en hon och vi sågs över helt andra forum. Vi har nog mer gemensamt än jag förstår just nu och vi gör massa roligt ihop.
Kanske blir det henne jag åker med från Beauvais med långtidsbussen in till Paris nästa gång. Även om jag tänker att det skulle vara du.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja han är en typsikt bra människa den där Mayday. /nr 2