onsdag, december 03, 2008

god hustru

Somliga straffar Gud på en gång. Det brukade alltid min mamma säga till mig när jag gjort dumheter. Med Gud så menade hon sig själv dårå.
Andra dröjer det ett litet tag för tydligen.
Jag har bara läst lite av Den Goda Hustruns blogg. Hon har lagt ner nu har jag hört på ett par andra bloggar samt av en vän.
Hon har inte bara lagt ner, utan även raderat sin blogg. Allt för att hennes man kom på henne.
Tyvärr fungerar inte internet som vi tror. Bara för att vi raderar en websida på en server så försvinner den inte. Hela bloggen finns fortfarande kvar. Cashad på hundratals andra servrar.
Hennes man kommer att ha goda möjligheter att läsa in sig på hennes eskapader lång tid framöver.
Det ska jag göra också.

6 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Bloggen är inte raderad. Lösenskyddad men allt finns kvar. Verkar också korkat, att sluta blogga... i stället för att radera. Vill inte döma henne för hårt för jag har inte gått i hennes skor men skönt att mannen slipper leva bakom hennes lögn nu.

Tillsammans-bloggen sa...

Jo det är den.

Anonym sa...

Klanka inte på DGH. Hon äger med all sin ärlighet. Till skillnad mot andra.

.perpotator sa...

DHG-fan: det där med ärligheten kan man ju diskutera. sen kan man inte heller kan uppföra sig hur som helst under ärlighetsflagg. att vara ärlig innebär inte att man får vara hur jävlig som helst.
fuck that resonemang säger jag

Anonym sa...

För DU är ju den ärligaste? Snackar aldrig skit? Överdriver aldrig? Ljuger inte? Jag är närmare än du tror Mr: BL / Narc./ Försköna.

En vacker dag står jag där: utanför ditt fönster och funderar: "Ska jag eller ska jag inte?"

Sleep tight!

Anonym sa...

men jösses....