måndag, januari 12, 2009

samhällskommentar dårå

Jag är inte mycket för att kommentera världen. Jag bryr mig ju inte om den i lika stor utsträcknig som andra gör. Men visst, för att visa att även jag läser aftonhoran ibland..
Är det så att dom försöker skapa ett nytt begrepp, i likhet med 'googla' kanske. Men allvarligt, 'blocka'.. jag tycker inte att det funkar alls.
Sen betraktar jag även det faktum att en 'artikel' om shopping ligger på Vendela också. Kvinnobilagan. Eller bilagan främst för kvinnor då. Kvinnoanpassad eller vad fan ni vill.
Fast så är det ju i världen vet ju alla. Att kvinnor shoppar mer än män. Och det är kul att aftonbladet uppmärksammar det, samt jobbar för att bibehålla den ordningen också.
Läs här.

6 kommentarer:

apan sa...

"blocka"

Vafan? *vafan*

.perpotator sa...

ja precis. alla vet att blocka gör man bara på msn.
ja, och ibland på krogen dårå.

Medelklassman sa...

Och hur stor ägarandel har Aftonbladet i Blocket?

Svar: Skitstor. Således förtäckt reklam satan.

Usch.

Tillsammans-bloggen sa...

Kommer aldrig gå. Blocka gör man på msn, that´s it.

.perpotator sa...

och cock-blocka har man ju gjort ett par gånger. hehe

*ringer och stör vän som ska få ligga*

Anonym sa...

Hej! Håller med om att denna artikel hör inte hemma på i "vendela" Men trots detta kan vi shoppa upp oss. Kanske är det inte bara tjejer som shoppar loss på begagnatprylar....eller säljer...typ villaoljan eller gamla pannan eller kanske bilen...på blocket?