måndag, februari 23, 2009

i natt jag drömde

Inatt (som förövrigt betyder 'natten som var') drömde jag att jag räddade en person ur en brinnande bil (tror jag alla fall, det kan ha varit ur konsumkassan också).
Efter mitt hjältedåd blev jag intervjuad om detsamma.

Reporter: -Det är ju helt fantastiskt det du gjort..
Jag: -Ja, inte många skulle göra samma sak. Först trodde jag dock att det var någon från konstfack som satt eld på sig själv så jag tänkte inte ingripa. Men sen såg jag Lidl-kassen i baksätet och fattade..
Reporter: -Har du några förebilder som inspirerat dig till detta hjältedåd. (det här är en underlig fråga, jag vet. men den passar liksom in i min dröm eftersom den var nödvändig för skämtet.)
Jag: -Min främsta idol är Ninjasmurfen.
Reporter: -Ninjasmurfen? Finns det en sån. Den har jag nog aldrig sett..
Jag: -Nä just det. Det är ju för att han är en ninja.

Ja. Så rolig är jag alltså när jag sover. Fatta kul jag är när jag är vaken liksom.
Maila mig på perpotator@gmail.com om du vill dejta en ligg-ner komiker.

1 kommentar:

Automeris sa...

er du sepe