fredag, mars 20, 2009

inforuta

En del gånger när jag ska komma ihåg saker så brukar jag liksom tänka det medvetet. Att jag ska komma ihåg det alltså. Om jag till exempel ska komma ihåg en adress så liksom tar jag en bild av kartan som jag kan hämta vid ett senare tillfälle. Om jag ska komma ihåg ett nummer så tänker jag liksom kort; kom ihåg det här nummret.
Jag har skapat ett system där jag själv bestämmer vad jag vill komma ihåg och inte. Vad jag behöver komma ihåg och tvärtom. En del info kan ju till exempel vänner komma ihåg åt mig. Det ger mig en känsla av att "spara minne". Jag är övertygad om att man, precis som en dator, har en viss storlek på sitt minne. Jag har inga vetenskapliga belägg för det men tänker att jag kan göra som alla andra och hålla det som sant enkom på basis av att jag känner att det är så.
Om någon kommer med bevis om motsatsen så kan ja ba; ttyl internetz n00b, w00t. *haXX4r*

Ja. Det var lite om mitt, vahettere, minne dårå.
Imorgon kan jag berätta nån annan fantastisk fakta om mig själv om ni vill.

2 kommentarer:

Medelklassman sa...

Hur är det med din ämnesomsättning?

Anonym sa...

Can´t wait til tomorrow

Sa Who