söndag, mars 22, 2009

jag tänker, alltså tänker jag

Amen, såhär då. På promenaden genom stan så kommer jag på värsta smarta grejen. Goes something like this;
Man sitter i terapisoffan och pratar. Om ditten å datten. Om pappa och kanske om nån man inte gillar just nu. Ibland om nån man gillar. Sen pratar man lite om att vara elak och mycket om något man gillade när man var lite. Nåt man gillar när man är stor. Man kanske berättar om att man är ensam.
Och terapeuten ba; ja och jasså och det var ju lite roligt tänkt. Gör si eller gör inte så. Lite tips här och där. Mest tyst.
Man känner sig nöjd över att få ur sig lite skit.

Sen går man hem och sätter sig i snurrstolen och bloggar. Skriver lite i bloggen om mamma kanske eller om en tjej man mötte som log lite så där i smyg. Kanske något om att man ska äta pannkakor och att man känner att det var ett bra drag att åka hem första kvällen. Eller att man kanske skulle varit tarzan å ba; du, jag - taxi nu! Å tjejen ba; ba pada ba babadada (som i Beautiful Girls alltså (ni vet "and the band goes ba pada ba babadada". a fan, ni har väl inte sett den då). Ibland kommer det ord om hat eller en för dyr pizza. Nån gång en lång text om att längta.
Och kommentatorerna liksom; ja å jasså. Bra där eller nej sån.
Man känner sig nöjd över att få ur sig lite skit.


Så alltså, som ni ser är det samma. Jag förtydligar nedan;
Blogga=som terapi. Terapi=som blogga.

Och allt det här har jag, vahettere, kommit på alldeles själv dårå, true story. Och det på en vanlig promenad genom stan. Tänk vad jag skulle kunna åstadkomma på ett universitet. A, precis, ganska skrämmande eller hur.

Idag lyssnar jag på det här:



För att det är en bra bra dag. Igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh Head On
så bra



Anna

.perpotator sa...

ja!
man blir glad av den, visst? ja!

Erika sa...

Har sett den flera gånger JÖÖH!

.perpotator sa...

amen duråå. snart är det teater igen!
boya