onsdag, mars 04, 2009

true story

För ett par veckor sedan så träffade jag en klasskompis från förr. Vi babblade över en öl på nån stockholmskrog och bytte nummer och mail. Vi babblar på mail ibland och hon finns med på fejjan också. Har inte träffat henne dock, trots det hederliga "vi borde ses över en öl"-löftet.

Igår gick jag igenom en massa gammalt bös på min dator och hittade en video med en av mina sing/songwriters som jag suttit och drömt om. Hon är världens finaste och sjunger dessutom jättefint. Perfekt tänkte jag då.
Satte mig och letade upp hennes hemsida för att fantisera lite mer på temat flickvän som kan sjunga och spela. Döm om min förvåning när jag såg att jag kunde få se henne på riktigt nära håll på minikonsertlokalen Berlin på söder. Jag ba; Klart å betart!
Drog dit och inväntade min chans att åtminstone få titta lite, kanske till och med säga hej. *drömmer tonårsdrömmar*

Strax efter mina drömmars flicka kommer min gamla klasskompis in. Vi hälsar och så och efter ett tag så pekar hon på Sofia och frågar; "har du träffat Sofia? Vi har varit kompisar jättelänge."

Jag ba nästan doooog asså. Närå, det gjorde jag inte. Men det var typiskt tufft att det faktiskt bara är one degree mellan mig och Sofia Talvik. Mina drömmars flicka. Eller en av dom allafall.
Som tyvärr också var gift med, enligt uppgift, "jättetrevliga Jonas".

Jag fick allafall prata med henne en stund, gånger två, och handen som hon tog i när hon hälsade ska jag aldrig tvätta mer.
Eller jo, det kanske jag måste när jag tänker efter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

angående spelningar, ska du på emilie autumn nästa månad?

.perpotator sa...

jag tror det. gillar det jag hörde på myspace allafall.

och vad ska man göra för att få en invite till din blogg dårå?

Anonym sa...

det är lite som med zoe och städningen där. jag hoppas att det är snart jag känner mig mogen att gå publik med den, men för ett tag till har jag den för mig själv. kul att du är angelägen i alla fall. :o)