måndag, maj 18, 2009

lite gulligt, lite som vanligt

Annars ska jag på min fotokurs ikväll och öva på det gamla hederliga gruppexperimentet som handlar om hur snabbt man börjar gilla en godtycklig grupp, bara man hamnar i den. Och att man strax därefter också börjar prata skit om andra grupper runt om.

det här är en lite gullig låt faktiskt:

I mitt fall handlar det om att jag faktiskt är med i den bästa gruppen på kursen. Och att då alltså den andra gruppen faktiskt består enbart av freaks och gamla fyllon.

Exhibit A: Vi (den bästa gruppen) har en snygg tjej och en ganska så cool fotograf. Plus jag då, jag står för både en del cool och en del snygg.

Den sämre gruppen (dom andra) har herr mhm-aaa (ni vet, han som bekräftar allt som sägs med ett aaa eller mhm), två grå figurer som var så tråkiga så jag inte ens kommer ihåg dom. Eller en var en ung kille med blont busigt hår, ni vet sånt där som är poppis bland småkidsen idag. Lite så där sötful. Man skulle kunna äta upp honom liksom.

Så. Har ni antecknat nurå?

Inga kommentarer: