måndag, augusti 24, 2009

saker dom borde sluta med. nr 37

Jag har gått igenom 7 stycken varsel/uppsägningar så jag är jävligt känslig för mail om möten med luddiga syften. När ens chef kommer och nästan viskar till mig; "kan du komma in en sväng", då kniper det till rätt ordentligt i magen faktiskt.
Så. Vad fan är grejen med alla jävla in blanco-möten egentligen? Är det så jävla svårt att säga vad man vill i samma mening som man talar om ATT man vill något. Jag fattar att det kanske är lite svårt när men står i kontorslandskap, men skicka ett jävla mail då. Där det står varför man ska gå på mötet. Det finns massor av plats i ett mail till sånt. Hell, man kanske till och med slipper ha ett möte.

Sånt där funkar ju bara med ens flickvän och när man ska gå till sovrummet. Man ba; "komsi komsi lilla sockerbit. Vi ska in till sovrummet.."
Annars dör man ju lite när nån säger det. "Vi behöver prata..", det betyder BARA tråkigheter. I alla övriga fall så bara pratar man ju ändå. Man specar aldrig innan att man ska göra det. Det behövs liksom inte.

Jag ska börja göra så med mina vänner. Jag ringer upp och bara; tja, kan du komma ut till mig om fem miinuter, hej då. Dom kommer att freaka ut direkt. Dom ba; "aahh han kanske ska göra sluuut med mig.
-Hej, jo du, jag behöver prata lite med dig..
-Jahaa..
-Ja, alltså, vill du hänga med och ta en öl på fredag?

Fucking retards. Tala om vad du vill direkt för i helvete. Och sluta säg att du vill prata. Jag hör väl för sjutton att du gör det redan.

Inga kommentarer: