onsdag, december 09, 2009

salt och peppar

Idag har jag sölat en massa grejer. Började dagen med att söla nötter på golvet hemma (jaa, jag åt paranötter till frukost. det är gott ok!). På jobbet gjorde jag en jättegod macka och satte mig i köket, bara för att sekunden senare sopa ner den på golvet med min arm.
Nyss sölade jag ut halva tekoppen på väg till mitt rum. Jag kan tänka mig att det här blir jättebra. Det är soppa till lunch..
Tur att jag inte sölar med jobbet allafall. Massor att göra!

Igår gjorde jag en maträtt så hiddeous i affären så man säkert inte ens skulle ge den till sin katt.
Jag lagade Fiskbullar. Men hemmagjorda dårå. Superenkelt och skitgott blev det! Lite fisk som man hackar i yttepyttesmå minibitar, blandar med lite potatismjöl, kryddor och mjölk. Man kan använda stavmixer men jag är ju inget spädbarn så jag vill ha lite bitar i mina liksom. Eller så tänkte jag allfall. Sen kokar man dom i vitsås med massor av dill och valfria fiskkryddor som till exempel salt och vitpeppar.
Receptet ba; Hoppa!
Och jag hoppade.

Och apropås salt och peppar.

Inga kommentarer: