tisdag, januari 26, 2010

rubriken?

Ibland kan ord från en nära nog okänd människa slå mig till backen helt. Jag blir nog aldrig av med den här separationsgrejen helt enkelt. Det är lika skrattretande som irriterande faktiskt.
Tråkigt nog för Gud så ger jag mig inte. Idag har jag anmält mig på restplats till en till fucking jävla kurs till. Jättekul ska det bli alltså. Verkligen. Plus att jag får köpa den tjockaste boken ever att ha i min bokhylla. Om inte annat så får jag saker att göra varje lördag framöver. Om så bara för några timmar då.

Den nya skivan med First Aid Kit är ok. Inte så bra som nån recensent sa, men ändå helt ok. Just nu låter det bara som massa gnällmusik tycker jag. Jag gissar att min bedömning är väldigt projektiv dock.

Annars har jag tagit hand om en sjuttonårings kärlek och alla bekymmer som kommer med den. Druckit te och lyssnat, sagt ja och jasså och kommit med råd (det får man göra när dom är så unga). Jag lät förståndigt bli att ligga med henne, fast hon faktiskt ville. Det borde ju generera åtminstone ett par pluspoäng tycker jag. Så här i retrospekt kan jag dock förstå att man inte får beröm för att göra självklara saker. Fast jag kan nog tycka att man kan få det ibland. Bara för att hålla sig på rätt spår liksom. Som en annan slags bonus har hon en dögullig vovve som jag får träffa när hon hälsar på.

Jag det var väl lite om mig då. Frågor på det?

Inga kommentarer: