måndag, mars 08, 2010

smäck

Sedan trettioplus dissade Wes Anderson (orkar inte leta det första inlägget) har jag undrat vad jag egentligen ser/såg i hans filmer. Jag gillade ju lite Darjeeling Limited, den är så där menlöst såsig och passar bra om man ligger och hånglar lite samtidigt. Kanske var därför jag gillade den.

Såna filmer finns det ju en del av liksom. Dom som är ok att missa för man kanske råkar blunda lite då och då. Nu sist jag kollade på film med en tjej så såg vi den här The Fantastic mr Fox, och fast vi småhånglades lite under tiden så avbröt vi då och då och kommenterade lite på temat "gud vilken konstig film" och "vad äär det här för nåt..". Och kan man tänka sig hörrni. När filmens eftertexter rullade upp så vems namn står där om inte fröken Wes Andersons (nä, det stod inget om det i början, det är en konstig film säger jag ju).
Se den inte, det säger jag nu.

Inga kommentarer: