fredag, maj 28, 2010

blah blah blah

Min första intervju igår, och testgenomgång med psykologen, blev lite jobbigare än jag trodde att den skulle bli. Jag anser väl att jag är bra rustad för sånt där, men den här killen var en pers. Lärdom nr ett är att inte tala om för en psykolog att du gått hos en annan. Det var som att hela intervjun bytte fokus och plötsligt satt vi och pratade om så mycket föräldrar och relationer att jag var tvungen att säga stopp. Jag har redan gått igenom det där och är faktiskt inte så jätteintresserad av att göra det igen. Dessutom tycker jag inte att det är relevant. Min historia och mitt förflutna gör sig bäst där det hör hemma. I sin egen tid alltså.

Mina tester gick ju jäkligt bra allafall. Scorade rätt ordentligt utanför normalkurvan på motiv och personlighetstesterna och på begåvningstestet så hamnade jag i den nittoförsta percentilen. Stoltade mig hela vägen till tunnelbanan och hela dagen idag.
Min andra intervju hade jag idag. Massa situationstester och attitydsprov. Askul och jättesvårt. Tror att det gick hyfsat ok.

Eller som vi platt konstaterade när jag och kompisen promenerade genom stan. Det är ju roligt att få veta att man är smart. Ännu roligare är det att veta att man inte gjort nåt av det.
Lite som Will Hunting, om han skulle stannat kvar på bygget.

Närå. Nu ska jag gå och handla glass och sen sätta mig vid köksbordet och klippa lite figurer till min nästa stop motion som jag har i huvudet. Moln och sånt blir det. Båtar också.

Inga kommentarer: