söndag, maj 23, 2010

feel good

Dom här bokstäverna skulle ju göra mer tänkte jag. Eller bilderna kanske. Och jag har ingen rätt att kräva saker, det har jag lärt mig sen jag var barn.
Men ibland tänker jag att lite kudos kunde man ju få allafall.

Filmen är Up in the Air och den ger mig ont i magen och i halsen blir det den där klumpen igen. Jag kliver upp och går mot datorn eller balkongdörren och hela kroppen stannar och min hjärna liksom stänger av den åt mig och nu kan jag inte röra mig igen. Jag tänker att det är så här deprimerade människor känner sig när dom inte kommer upp ur sängen på morgonen. Men jag är inte deprimerad tänker jag. Jag är vaken och alert och har många saker som jag vill göra. För så länge motorn är igång så kan man lika gärna köra nånstans. På en skylt jag ska göra står det "Tomgångskörning förbjuden". Jag hänger den i alla rum.
När jag bodde i min första lägenhet så hade jag en spegel där jag skrev med textade bokstäver. Och en tavla på dörren mot hallen som sa att det blir som jag säger. Det blev det aldrig. Faktum är att ju mer jag sa, desto mindre blev det.
I köket suddar jag ut det hon skrivit. Jag raderar mina konton och tänker att inget är på riktigt längre. Kollar runt och säger högt i mitt huvud att min lägenhet håller inget av betydelse.

Det är så mycket saker runt om mig. Det stressar mig bortom all panik. Du kan aldrig förstå hur lite jag vill äga och hur mycket jag vill ha.

Inga kommentarer: