fredag, juni 11, 2010

fredagsdisco

Hemma hos mig är det fredagskväll och då är det fest. Vuxenfest.
Då gör man en liten smet på ägg å mjöl och brunt socker. Sen så knölar man i en massa hackade tranbär, apelsinskal och pistagenötter och skyfflar in det i ugnen ett tag.



Under tiden smälter men lite vit choklad som man ringlar på när den är klar. Så lite fler tranbär på det. När man stoppar in den första ljumma biten i munnen så skrattar man ett avgrundsskratt högt för sig själv. Sen gråter man en skvätt för att det var så jävla gott.

Jag bjöd grannarna på en bit för det var ingen annan hemma dårå. Nu finns det bara femton bitar kvar..

PS/ Cranberry Pistachio Blondies heter dom.

2 kommentarer:

emster sa...

åh, det ser helt fantastiskt goda ut. är bilden på dina eller är den snodd? kan du skicka en bit med expressbud till kungsholmen?

.perpotator sa...

bilderna här är mina sörrö. dom ärrrr fantastiskt goda, och det bästa av allt är att man kan göra dom själv :)
jag ska äta en till snart tror jag