torsdag, juli 08, 2010

ja, jag bloggar!

Så emster blir nöjd.

Sommaren är ganska mild om man har en scen som har ACn på under de hetaste timmarna. På kvällarna har jag fått läsa underbara mail från min hemstad. En flicka som flyttat hit skriver till mig. En konstnär som skickar mms med bilder på sina verk. Jag gillar dom. Jag gillar henne.
Jag tar bilen och blir skjutsad hit och vi ses, flickan och jag. Hon är fantastisk. Och vackrare än man någonsin kunde föreställa sig. Hennes hår är en Marily-frisyr och hennes ögon glittrar när hon berättar dom mest fantastiska saker. Vi har picknic och på kvällen efter ses vi igen. Och igen.
Hon säger att hon lätt blir kär och att hon prickar av mig på sin lista.
Jag håller tyst. Rädd att avslöja mig.

2 kommentarer:

Medelklassman sa...

Fint.

emster sa...

Åhhhhh!! Vad mysigt!

Ps. Bra att du bloggar! Äntligen.