fredag, februari 11, 2011

smärtan

'Between a Rock and a Hard place' är boken av och om Aron Ralston. Han som klättrade lite i berg, fastnade mellan en bergvägg och en stenbumling mitt i ingenstans och såg sig tvungen att karva av sig halva armen som alternativ till döden.
Jag är besatt av det där nu. Jag läser utdrag ur boken, tittar på bilder och kollar
klipp på tuben. När han kommer till det där med nerverna så pausar jag och tänker lite på om jag hade klarat det. Skulle man ha slitit sönder sig själv för att överleva liksom. Han är inte ensam om att göra det heller. Andra har huggit av sina ben och släpat sig över skogsmarker till civilisationen för att överleva.
Jag som brukar önska livet ur mig själv när jag är aspackad liksom. Skulle jag kunna göra en sån grej..
Sånt lär jag aldrig få reda på, men det är ju lite kul att leka med fantasin liksom. Det gör ju jobbdagen lite mer.. fantasirik liksom.

Idag har allafall filmen premiär och jag bara måste se den alltså. Undrar om jag kan få med min snygga tjej också kanske.

Inga kommentarer: