onsdag, januari 31, 2007

I know good blog when I read it

Ibland letar jag nya blogs att läsa. Jag letar något som kan matcha mina krav på bra texter. Själv skriver jag inte så bra för det mesta, mycket ibland men inte särskilt bra. Jag läser ett par bloggar till, alla dom som jag har i min länklista. Jag tycker att alla dom har något. Inte att säga alltid men texten, orden och bokstäverna sitter i rätt ordning. Det bästa sättet att hitta guldkorn är att titta i kommentarerna på andras bloggar. Och plötsligt händer det. Jag hittar Per i Solna. Han har ett språk som jag förundras över. Det är vackert och uppfinningsrikt och kommer inifrån på något sätt. Som jag vill att det ska vara. Bloggar som ligger på läsartoppen har sällan det här språket. Per är min senaste favorit och efter att ha läst första sidan så bestämmer jag mig att bli en referrer. Här och till höger.

myexplodingheart.blogspot.com

1 kommentar:

Per sa...

Såg att du tagit dig igenom större delar av min blogg. Bara det är smickrande nog. Blir mer än lovligt glad av den här uppskattningen. Kan förvarna att som det känns nu kommer det bli dåligt med uppdateringar inom överskådlig framtid. Fan vet när det blir igen...Nu ska jag kolla upp ditt ställe och tack igen!/Per