måndag, december 15, 2008

så. vad hände

Vi stannade till hos min vän på vägen till Rummet. Bestämde oss för att byta ut blandaren i badrummet och laga bulgur med lax och god sås. Sen tog vi en folköl och tittade på halljobbet som ska göras, måla tak och väggar och fixa kabelrännor.
Efter ett tag kändes det som en tråkig idé att stå på nåt inneställe på sture-fucking-plan som nån lamapa och leta efter en brud som jag faktiskt träffar imorgon.
Jag stannade hos min vän istället.
Jag tänker att om hon frågar imorgon vart jag var så byter jag nummer med henne. Hon får bjuda mig på middag också.

Så. Idag har jag varit på världens bästa julkonsert med Veronica Maggio, Säkert, Markus Krunegård, Jonna Lee, Britta Persson och några till. Britta kom ut i publiken och flirtades med mig en stund. Senare på ett annat ställe såg jag att hon hade apan med sig. Lurendrejeri!

På konserten stod också fröken T. Hon log och sneglade hela kvällen och när vi möttes senare på vägen ut så stannade hon upp och log stort och sa hej.
På Stadsrestaurangen, dit vi gick sen, var hon igen. Vi sågs i baren och jag frågade om hon förföljde mig. Hon skrattade och sa samma sak till mig. När hon gick så strök hon sitt finger över min arm och sa hej då.
En timme senare gav jag henne mitt nummer på en gammal meny med en ren på. Jag var jättenervös. Nu kommer nästa övning. När man varit modig så får man ge sig till tåls lite.

Jag tänker inte sitta och rycka i min mobil tre gånger i kvarten. Nu.

Inga kommentarer: