måndag, januari 05, 2009

vapenvila över

Jag tänkte att det här skulle bli fyra separata inlägg. Men jag är för lat för att hålla på så nu blir det här lite som med byhoran hemma. Alla kommer i samma liksom. Lite så.. ehe

Allafall.

fest
Någon bröt vapenvilan genom att skicka mig ett mail. Jag visst väl att 2009 skulle bli bra. Eller börja bra allafall. Jag har blivit bjuden på fest. Med massa singlar. Victoria hette hon visst, hon som fyller år, och allt är väldigt hemligt. Det blir jag och fyrtiofem heta singeltjejer.
Så var det i min dröm om festen allafall.

ge mig saaalt ochpeppar
Sen har jag uppfunnit ett nytt köksredskap. Saltochpepparkvarnen. Saltkvarnen och pepparkvarnen har ju länge funnits, men nu har jag kombinerat kryddan och mineralet i en och samma kvarn. Saltochpepparkvarnen alltså. Det är helt enkelt genialiskt. Eftersom jag ändå både saltar och pepprar samtidigt så tänkte jag whatehell, jag häller allt i samma. Ja barn, det är så stora idéer kommer till. I all enkelhet. Vissa kallar mig nyskapande (tack mörka rösten över soundtracket i mitt liv). Min Oppenheimerska idé är open source också, så ni kan göra egna versioner om ni vill. Tänk själva vilka möjligheter som öppnar sig.
You're welcome Earth.

kott är gott
Annars ägnar jag mig åt att laga upp allt mitt kött som jag har i frysen. Så jag kan lägga dit nytt kött. Vegetarianer måste ha ett fattigare liv alltså, det finns inget som en blodig stek eller en kryddig salami i pastan. Mmmmm.
För övrigt har jag svårt för de som inte äter kött för att det är synd om djuren. Tolvåringar alltså, jävla töntar. Och de som tjatar om överproduktionen av spannmål och kött borde verkligen ta och lära sig nåt om världsekonomin. I-länder kan inte finnas utan U-länder. Och ärligt talat så vill jag inte byta mitt I-landsliv mot ett U-landsliv. Inte du heller.

kulturbilagan och musik
Jag har länge ansett att kulturbiladan (oj bilagan ska de visst vara..) i DN är den enda tidning värd att läsa. Nu vet jag inte längre. I gårdagens bilaga, eller extratidning eller va fan det är med den här tidningen som gör att dom inte kan häfta ihop den, tipsade de om "heta namn inom musik 2009". Det visar sig dock att flera artister i listan redan haft hits sedan sex månader tillbaka i förra året. Så man undrar ju hur het den där kulturdelen är egentligen.

bonusinlägg
På tolvslaget nyårsnatten stod vi i kramring i snön utanför festlägenheten och sjöng. Det var vackert och grannarna lyssnade och hade något heligt över ansiktet, ja kroppen. Fem vänner som samstämmigt i den iskalla natten acapellade följande sång mot en himmel draperad med raketer, stjärnor och mörk materia.
Ni får hålla till godo med orginalversionen:


1 kommentar:

Medelklassman sa...

"Feelings are gay"

Så sant som det är sagt.