måndag, februari 02, 2009

Já a Slavoj

Idag kollade jag på Slavoj Žižek hemma på TV'n. Döm om min förvåning när han säger att människor i andra länder borde få rösta på vem som ska styra i (till exempel) USA.
Det här är kanske inte lika värt att uppmärksamma för andra som det är för mig. Låt mig berätta varför.
För kanske tre år sedan så fick jag i uppdrag att göra en gruppövning till en avdelningskonferens på mitt jobb. Den färdiga övningen gick ut på just det. Att en avdelning skulle få föreslå både förändringsåtgärder samt tips på genomförande till en avdelning som de jobbade nära.
Fantastiskt att han också tänkt på det. Fast i annan skala då.
Men samma poäng. Samma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Splendid, du har slagit på hjärnan igen. Kom och drick kaffe medan du är så här intressant.

Jag skulle förresten gärna gå med på pjäsen också, men då jag aldrig ger upp hoppet om att du ska lära känna nån annan tjej än mig med intellektuella kvaliteter (t ex en singel i rätt ålder) så kan du väl leta en sån i första hand och sätta upp mig som första reserv.

/B

Anonym sa...

M har ingen hjärna. Ever.

.perpotator sa...

Anonym: Även om du inte respekterar mig som person så kan du tamefan respektera min någolunda anonyma profil här på blogger. Ok.
Kan vi vara överens om det åtminstone.
Dessutom, tro inte att du själv är så anonym som ditt signum antyder.

Anonym sa...

Du borde väl utan tvekan veta vem jag är Mr? Gör du inte det så... är du ganska dum.
Jag respekterar att du är "anonym". Självklart! Annars hade jag väl hängt ut dej för länge sen?