måndag, maj 25, 2009

kulturabstinens

Något behöver göras för att jag ska mätta mitt kulturbehov just nu. Eller egentligen handlar det kanske mer om att få känna. Något. Eller, alltså, jag är inte helt i okontakt med mig själv i den aspekten. Det är mer att jag behöver en ventil tror jag. Oftast börjar det med att jag tänker på mamma, sen tar jag mig i kragen och gör något annat istället. Fotoutställningar och teater är ett minst lika bra substitut liksom. Idag funderar jag på att åka hem och ladda ner alla Woody Allens filmer. För man kan väl inte typ hyra dom nånstans va?
Eller så är det kanske ett ålderstecken. Idag läste jag till exempel i DN om den Norska svartmetallen. Fan va spännande, tänkte jag, med en geologisk artikel så här på morgonen.
Det visade sig handla om musik.

Inga kommentarer: