tisdag, augusti 03, 2010

skrattkammaren

Jag fortsätter att browsa genom utbudet på den sociala porrens altare, Kanal 5. Däremot så bytte jag till en annan programserie. Bäst just nu är Outsiders och avsnittet om elallergiker. Det bjöd på så många skrattanfall så jag kände att jag kanske ville håna dom öppet på internet. Under lunchen så sansade jag mig dock. When in affekt, ta en paus. Alltså jag är ju himla öppen och storsint när det kommer till folks tillkortakommanden, men dom här alltså, dom är ju bara för mycket. Ett par lösryckta citat kan ni få alla fall;
"Jag har en förgiftning i hjärnans nervsystem". "Huvudet är ju det som är känsligast". "Jag har fått en specialhatt som jag ska gå ut och prova nu". "Jag har en specialsydd dräkt som skyddar mot strålningen".

Ok. Mina raljerande kommentarer då;
Hon som säger det där med förgiftningen i hjärnan är bara för mycket hela hon. Hon "provocerar" fram anfall för att visa hur illa hon har det och hon ser allmänt lidande ut hela tiden. Det gör för övrigt alla som är med. Det är liksom symptomatiskt att se ut som sju svåra år, prata tyst och släpigt samt göra långsamma rörelser när man är elallergiker.
Att huvudet skulle vara känsligast för "strålning" är ju väldigt intressant. Om kroppen är som en slags mottagare så borde den större delen, i det här fallet kroppen minus huvud, vara den känsligare delen. Tänk stor antenn vs liten antenn.
Alla dessa verkar dessutom vara överkänsliga mot mobiler. Alltså, mobiler drivs av små batterier dårå. Dom strålar dessutom inte just någonting. Är det kanske RF som dom är överkänsliga mot undrar jag nu?
Specialhatten var en stor slokhatt som liksom skyddade honom väldigt bra. Han kunde stå jättenära en mobilantenn och vara helt frisk.
Den specialsydda dräkten visade sig vara nån slags träningsoverall från Coop med ett påsytt myggnät som liksom täckte ansiktet. Han kunde lyfta bort det och dricka te sakta.
En av killarna bodde ibland i badkaret eftersom det skyddade mot extra stark strålning då grannen hade fest. "Då det kanske är tio mobiltelefoner där".

Ja hörrni, det här avsnittet får en tia på skrattskalan. Nu ska jag titta på ett syskonpar som är tillsammans. Först ska jag hämta lite popcorn.

1 kommentar:

Polkadot:: sa...

hoho tack för tipset!

Hon Anita som är medicinsk expert och diagnosticerar sig själv med gift i nervsystemen och grejer är helt underbart roande!