onsdag, augusti 04, 2010

internet revisited

Jag är ju som ni alla vet en jäkel på att hitta russinen i kakan. Idag, eller inte idag faktiskt, för flera dagar sedan hittade jag en fin liten tumblr med lösryckta citat från olika böcker. Eller bokcitat kanske det heter. Allafall så heter sidan fuckyeahliteraryquotes och citatet nedan är hämtat därifrån.
Jag talar om det nu eftersom jag gillar att hålla på saker jag hittar. Mest för att jag måste fundera färdigt på om ni är värdiga mina fynd. Det är ni ju.
Alla fall, så här då:

‘All the same,’ said the Scarecrow, ‘I shall ask for brains instead of a heart; for a fool would not know what to do with a heart if he had one.’
‘I shall take the heart,’ returned the Tin Woodman, ‘for brains do not make one happy, and happiness is the best thing in the world.’

/The Wonderful Wizard of Oz - L. Frank Baum

Lite så är det väl, ja? Ja!

Inga kommentarer: