måndag, september 13, 2010

bloggr

En annan gång när jag var liten så såg jag en film på teve. Den hette Apkungen, och det var Hans Alfredsson som liksom berättade medan hundratals tecknade apor flög omkring i rutan. Jag vill minnas att jag såg den flera gånger och har liksom gjort om det i mitt huvud till att den visades varje år. Jag har saknat den och ibland letat lite svagt här och var efter den. Jag vill ju liksom se den igen dårå, men ingen tycks minnas vad jag menar.
Idag kom jag på den briljanta idén att googla hela skiten.

Det visade sig att den gick på SVT dagen innan julafton 1978 samt i repris 1980. Jag skulle gissa att det var den jag såg. Det är berättelsen om Kung Markatta (inte livsmedlen!).
The Monkey King; Havoc in Heaven, som är den engelska titeln, är den som gick i Sverige och den finns såklart på tuben;

Här är kung Markatta i himlen och stjäl frukt och dricker sig full. Kanske asbra barnfilm. Ikväll ska jag fanken ladda hem hela skiten faktiskt.
Heja internet!

Inga kommentarer: