måndag, februari 28, 2011

flyttlasse (OBS ord/namnvits)

Jag är värsta fixaren faktiskt. Imorgon flyttar vi in i vår nya fina superlägenhet med nästan-havsutsikt (om man går ut på gatan och går två kvarter så har man havet) och det är så mycket man behöver till det.
Jag räknar pengar mentalt och sitter och bokar släpvagn och ska köpa flyttkartonger för dyra slantar. Så kommer snälla kollegan och tipsar om att man kan hyra släp på jobbet och så. Plus att vi har en flyttavdelning som lånar ut gratis flyttkartonger.
Så nu har jag "hyrt" ett släp och fått låna ett tjog flyttkartonger alldeles gratis också.
S'att, jag är ju ingen slösa direkt. Dessutom kan jag ju lägga alla sparade pengar på en soundbar också, som jag ju bara måste ha i den nya lägenheten. Lägenheten kräver det av mig.

Inga kommentarer: