tisdag, april 26, 2011

ffs

Nåt jag är sjukt allergisk mot är sura miner och tillsägelser då man de facto inte gjort nåt fel
För två veckor sedan så rev jag ett fiberkoppel här på jobbet. Anledningen var att änden på fibern låg på golvet i smutsen och enligt min mening alltså inte användes. För att förtydliga så kan man säga att en kabel måste vara inkopplad för att den ska fungera liksom.
Så jag rev ner den och dokumenterade mitt dåd i tillbörliga dokument.

Idag får jag skäll och sura suckar eftersom jag rivit nåt som faktiskt inte skulle rivas.
Jag ba; Men hur ska jag veta att den ska vara kvar om det inte står nånstans.
Surisen; Jamen det får man ju ta reda på.
Jag; Men jag kollade ju i dokumentationen och där stod inget..
Surisen; Ja men man får väl fråga nån kanske.
Hakan ba; *ner i golvet*

Alltså. Är det jag som är cepet här eller är det den som faktiskt inte skrivit i dokumentationen att fibern ska ligga kvar i skiten. På andra ställen är ju sånt liksom dokumenterat och det brukar finnas en lapp på fiberänden där det står att den inte ska rivas osv.

Så nu måste jag göra nån sån där ta-ingen-skit grej för att markera. Mest eftersom jag inte tål sånt där skit.

Inga kommentarer: