onsdag, december 14, 2011

dagens rätt

Morgonen börjar med hårt jobb, MEW och två koppar kaffe extra starkt. Hemma växer flickans mage och ibland kan man känna att det rör sig där inne. Det är mer än svindlande att tänka sig framtiden nu. Ett barn som ska växa och kalla mig pappa. Jag som ska bli och vara det så bra jag nånsin tänkt mig. Man undrar hur svårt det kommer att bli. Jag ser framför mig alla dom där tv-scenerna man sett; Vi bakar tillsammans och vi badar på kvällarna, rullar runt i gräset eller kastar snöboll på varandra. Undrar hur det ska gå om det blir skrikiga nätter eller många sjukdomar efter varandra istället. Eller det blir det ju så klart med. Men hur kommer jag att fixa allt det liksom. Hur mycket tålamod man har, det kommer att testas snart är jag säker på.


Det ska bli en flicka. Det sa dom på ultraljudet. Eller dom kunde inte lova för då kunde man stämma dom för något tydligen, så dom sa att det är nittionio procent säkert att det blir det. Jag säger fortfarande den eller det om barnet. Det låter konstigt, men skvallrar kanske om hur svårt det är att ta till sig. Just nu är det ju bara en stor mage och en suddig grå bild på något som helt klart ser ut som ett barn. Inte verkligt på något sätt.


Hon ska allafall heta Elliot, det tror vi blir bra.

Inga kommentarer: