torsdag, september 06, 2012

hälsa för fan

Jag hade motorcykel i många år för inte så länge sedan. Det jag tyckte var mest irriterande med det var den så kallade hälsningsplikten. Det går helt enkelt ut på att man hälsar med ena handen på mötande motorcyklister. Det är liksom som att säga "hej, jag har en mc, vad kul att du också har en". Eller möjligen "tja, jag ser att du också är tuff som jag".
Det är lika töntigt som roligt på nåt sätt. Men mest ganska störigt.

Nu har jag barn och det är fan SAMMA SAK som mc fast tuuuuusen gånger värre.
Nu när man möter någon med barn i samma ålder så ska man liksom titta på bäbisen, le lite, och sen titta på föräldern med ett ansiktsuttryck som liksom uppvisar lika delar empati, kärlek och förtvivlan. Man ska också kommunicera lite "åh vad jag förstår hur du har det och vilket fint barn och jag vet också hur kul/jobbigt det är fast visst är det fint att ha barn ändå". Det är som att vi tysta måste utbyta känslan av att veta något som dom barnlösa inte vet.
Om barnet är lite äldre och kanske kan gå och sånt, då måste man liksom säga nåt också, typ "åh va kul det ska bli när min bäbis kan gå".


Va fan liksom. Sluta!
Jag säger som Louis CK: "You're not mine, I don't love you. I don't even have an instinct to protect you".


Inga kommentarer: