Många är dom på mitt jobb som gör den här grejen nästan jämt. Ni känner igen dom när ni ser dom efter det här. Stressisarna, alltså dom som springer runt som pingviner med papper under armen och ett ständigt "oj vad jag har mycket att göra". Dom hinner sällan äta lunch med oss andra som andas normalt och åker hem klockan fem. Vid skrivbordet äter dom gärna en sk chefslunch bestående av valfri macka i plastförpackning från 7-11 (sleven tänkte jag skriva här men då fattar ni väl inte vad jag menar) och kaffe. Kaffe kaffe och kaffe är det dom dricker, för det är bara den drycken som dom kan dricka. Och här är vad jag noterat om dessa människor. Dom misstar stressad med viktig. Ju mer dom har att göra desto viktigare tror dom att dom är. Och jag råkar veta att det inte är så. Kolla bara en liten grej nästa gång. Dom som är viktiga på riktigt sitter och jäser med kostym tillsammans med nån annan viktig person i kostym. Ingen riktig viktig människa springer omkring på det där uppstressade viset och snäser åt folk för att dom har så mycket att göra. Viktiga människor softar.
So here's to O. FU, du är jävligt oviktig. Speciellt för mig.
torsdag, januari 25, 2007
Viktigstress
Posted by .perpotator at 20:52
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar