söndag, december 07, 2008

kommentarer

Jag har funderat i helgen. På den där sista kommentaren på god hustru. Funderat på om och i så fall vad jag ska ska svara. Om jag kanske ska anmäla det, kanske ge ett par chanser, eller leta upp personen själv och konfrontera direkt. Kanske bara ta reda på vem det är och sen undvika all kontakt. Äh, jag vet inte.
För vad är grejen egentligen. Det är uppenbarligen någon som vet vem jag är, som vet mitt namn. Kanske vart jag jag bor också. Det är lite creapy. Och jävligt stört. Och nä, det krävs ingen Freud för att se att det är en personlighetsstörd person som ligger bakom.
Egentligen vill jag inte engagera mig mer än den tid jag givit det i tanken. Men imorgon kommer jag nog att agera allafall. Att anmäla till polis är både fruktlöst och oproportioneligt. Det är knappt olaga hot. Möjligen en mild form av stalking. Knappt straffbart mer än på den etiska/moraliska sidan. Att anmäla till ISP'n är ett alternativ jag överväger.
Så. Vad tycker ni då?

Själv tror jag att jag vet vad jag ska göra. Typ skratta hela vägen genom mitt perfekta liv, med någon casual tanke om vilka små människor det finns i världen.

12 kommentarer:

Anonym sa...

även en utvecklingsstörd person borde vid det här laget ha fattat att "anonym" är vän till den där bordelinebruden från Uppsala. Kommentarerna började dyka upp strax efter att du dumpat psykfallet (bra gjort btw).

.perpotator sa...

eftersom jag å är jävligt smart så lägger jag ett pussel som består av bitar som vi kan kalla fakta. dessa bitar visar ett mönster som jag tyvärr inte kan avslöja här. om jag vore en person som i vanliga fall skulle gissa så har jag kvalificerade diton om vem det är.
imorgon tänker jag jämföra det jag har, i form av referrers, ip-adresser och tider, med info från vederbörandes ISP och sedan blir det kanske steg två.

tekniskt sett så var det faktiskt hos som dumpade mig :)

Anonym sa...

hahaha.. psykfallet :) jag bockar och bugar. för övrigt kan jag ju avslöja att jag inte har nåt med dom störiga kommentarerna att göra och tycker faktiskt att det är ganska dumt.inte min stil. men det är jag det och iom att jag är ett psykfall så kanske det är anonym som har rätt och jag som har fel? lr?

.perpotator sa...

pinnkakan: jag vet att det inte är du.

Polkadot:: sa...

Pinnkakan: Jag tror de flesta förstår att det inte är du.

Perp: Det är en helt störd person, på flera områden. Går det inte att blocka något IP-nummer på bloggen?

.perpotator sa...

fairy: jag vill inte göra det. jag tycker bara att jag kan bli besparad dom där korkade kommentarerna som jag får ibland.

Polkadot:: sa...

Jo, det är ju det vi andra vill också. Även om man kan ignorera dem så är de tröttsamma för de har inget med din blogg att göra. De hör inte hemma här. Bara otroligt störande.

Did you give the world some love today, babe sa...

Din idé, din plan, verkar vettig och bra.

Speciellt det allra sista =)

Kram till dig.

Tillsammans-bloggen sa...

Men ååååh! Kasta inte skit anonymt!

Anonym sa...

Om du och dina anonyma vänner och fiender tänker fortsätta kasta psykiatriska diagnoser omkring er skulle jag vara tacksam om du kan klargöra för dem att JAG inte är med och diagnosticerar nån av er.

Kan ni inte bara kalla varann för "jävla cp" som man gjorde på dagis?

Känns inte alls speciellt mycket omognare.

/Båddan

.perpotator sa...

pft.
vem kastar diagnoser. jag kan kasta dom.. i sjön.
*finns i sjön*

Automeris sa...

Asså hallååå? lololololololololololol. Du ska SÅÅÅ få förklara hela den här anononym-situationen över telefon sen!