lördag, januari 03, 2009

gott "nytt" år

Åh va spännande det ska bli. Jag kommer att jobba åtta till fem det här året med. Säkert träffar jag någon fin flicka som visar sig vara nån slags bottomless pit of needyness med pappa eller mamma-issues. Det slutar väl med att vi gör slut för att jag kräver för mycket. Förmodligen är hon dock för ung för att någon av kluster B eller C-störningarna ska ha debuterat, vilket också är en garant för att vi inte kommer att ses längre än två månader.
Mina kompisar kommer att vilja hitta på massa nya spännande saker. Inte med mig dock. Jag bor ju för långt utanför stan för att kunna komma in i tid till eventuella events. Och inte har jag någon hemtelefon som det går att ringa till heller.
De vänner som ännu inte har barn eller är gifta kommer att göra något av det, eller båda. Jag får bevittna ännu ett disasterförhållande där man skaffar unge eller gifter sig av någon egoistisk anledning eller för att äntligen få en roll av betydelse i livet. Livspartner - Check.
Min räddning är att det förhoppningsvis kommer fler avsnitt av How I Met Your Mother. Så kan jag titta på det istället för att ta tag i mitt liv.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde alla dina tjejer hade kluster B-diagnoser? Och om du inte tänkte jaga 13-åringar i år så har dom nog med bred marginal hunnit debutera.

Ett crazy sätt att göra det till ett nytt år kanske vore att dejta folk som hunnit tillfriskna? Det brukar komma i 40års-åldern.

Jaja, jag vet. Men det vore ju NYTT iallafall.

Läs klart matten också förresten. Latoxe.
/B

Anonym sa...

how i met your mother i all ära, men borde inte du precis som jag vänta ivrigt nu på att united states of tara ska börja sändas om lite mer än två veckor? särskilt som du redan är inne på hela psykologispåret. jag å min sida väntar redan otåligt, mest eftersom diablo cody har utvecklat seriens koncept och är med och producerar, och ja, hon är min idol.

Tillsammans-bloggen sa...

Eller kan du börja umgås med mig, alla som gör det när de är singlar hittar sin livspartner inom väldigt kort.

.perpotator sa...

aldrig jag dejtar en i fyrtiårsåldern. jag är för festival för det.

solid: united states of tara har potential. fast jag är mer för lightserier. med fördel såna som är roliga

Fröken: Åker vi till Italien..?! Vi åker till Italien va??

Anonym sa...

Eller pröva att växa upp och umgås med folk i din egen ålder? Fast dom kanske är dej antagligen för överlägsna?

Tillsammans-bloggen sa...

LÄTT! Denna eller nästa vecka?

.perpotator sa...

anonym: jag har växt upp. jag umgås med folk i min egen ålder också.
det där med överlägsna vet jag inte vad du menar. jag antar att det är nåt slags försök att få mig ur balans. kom med nåt bättre i så fall.

fröken: haha! nästa. vi tar en långhelg i Rom!

Automeris sa...

Håhåhå! Nu är jag inne på 2009 älskling. Jag kommer ihåg när jag läste det här för länge sen. jag tyckte det var jättekul. Det tycker jag nu också. Du har varit så förutsägbar på den där fronten ju! Ahahaha! Det får mig att skratta när jag skriver det här. Vilken tur att det blev jag, det är perfekt. Klart du skulle ha en 20 åring liksom, och sen så hade du ju aldrig lycktas pricka in någon med ätstörningar förut. Jag är väl mer kluster c antar jag. Eller vänta.. jag kanske är borderline ändå.. På nått sätt vill jag vara störd också, för att leva upp till förväntningarna.. Tänk om du inte vill ha mig när jag blir gammal och frisk...?