torsdag, januari 07, 2010

samhällskommentar

Det här med avskjutningen av vargstammen är ju förjävla sorgligt. Skjutglada bönder som äntligen får som dom vill ger sig genast ut i sin favoritmiljö skogen och pangar på ett par extra vargar, säkert i nåt slags förebyggande syfte. Dom kan ju så mycket om vilt och naturvård dom där (obs ironi) så dom vet väl vad dom gör. Över tio procent av en redan decimerad stam har dom räddat oss andra från. Vi borde väl vara tacksamma.
Det här är en av få saker jag verkligen bryr mig om och jag tycker på riktigt att det är skitdåligt.
Därför har jag bestämt mig för att verkligen göra något åt det denna gång.

Jag har engagerat mig på allvar i frågan. På facebook. Där hade någon skapat nån grupp mot det här. Så jag gick med i den.
Vem sa att idealismen är död liksom.

Upp till kamp.

Inga kommentarer: